BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM - SINAVA ÇALIŞMA KÂĞIDI
Veri Nedir? =
Veriler ölçüm, sayım, deney, gözlem ya da araştırma yolu ile elde edilir.
İşlenmemiş bilgiye veri denir. Veri tek başına bir şey ifade etmez, bir görüş
belirtmez. Örneğin; Mehmet’in boyu 1.50, masanın uzunluğu 50cm.
Bilgi Nedir? = İşlenen veriye bilgi denir. Toplanan verilerin yorumlanmasıyla oluşur. Bir fikir, bilgilendirici bir içerik, görüş belirtir.
Veri ve Bilgi Arasında ki fark nedir?
Veri; Bilginin işlenmemiş, yorumlanmamış halidir. Bilgi; Verilerin bir araya toplanıp, yorumlanmasıdır. Örnek:
Veri è Doğum Tarihi: 2006, Yıl: 2018 (İki veri üzerinde işlem yaparak yaş bilgisini bulduk.)
Bilgiè Yaş: 12
Sabit Nedir? Programın her yerinde aynı değeri ifade eden değerlerdir.
Bilgi Nedir? = İşlenen veriye bilgi denir. Toplanan verilerin yorumlanmasıyla oluşur. Bir fikir, bilgilendirici bir içerik, görüş belirtir.
Veri ve Bilgi Arasında ki fark nedir?
Veri; Bilginin işlenmemiş, yorumlanmamış halidir. Bilgi; Verilerin bir araya toplanıp, yorumlanmasıdır. Örnek:
Veri è Doğum Tarihi: 2006, Yıl: 2018 (İki veri üzerinde işlem yaparak yaş bilgisini bulduk.)
Bilgiè Yaş: 12
Sabit Nedir? Programın her yerinde aynı değeri ifade eden değerlerdir.
Değişken nedir? Her seferinde farklı değerler içerebilen yapıdır.
Programlarda, internet sitelerinde boş kutucuklara girilen her bilgi
değişkendir. Değişkenler, yapılan işlemler sonucu oluşturulan veya kullanıcı
tarafından girilen verileri tutmak için kullanılır.
1. ‘VE’ Mantıksal Operatörü
X ve Y değişkenlerinden her ikisi de doğruysa sonucumuz da doğrudur. Bulunan iki şartında doğru olması gerekir. X 1 ve Y 1 ise sonuç 1 dir. Bulunan şartlardan biri bile 0 olursa sonuç 0 dır.
X ve Y değişkenlerinden her ikisi de doğruysa sonucumuz da doğrudur. Bulunan iki şartında doğru olması gerekir. X 1 ve Y 1 ise sonuç 1 dir. Bulunan şartlardan biri bile 0 olursa sonuç 0 dır.
2.
‘VEYA’
Mantıksal Operatörü
X veya Y doğruysa sonuç doğrudur. İki şarttan biri doğruysa sonuç doğrudur. X 1 veya Y 1 ise sonuç 1 dir. Şartların ikisi de 0 ise sonuç sıfırdır. Şartlardan biri bile doğruysa sonuç 1 olur.
X veya Y doğruysa sonuç doğrudur. İki şarttan biri doğruysa sonuç doğrudur. X 1 veya Y 1 ise sonuç 1 dir. Şartların ikisi de 0 ise sonuç sıfırdır. Şartlardan biri bile doğruysa sonuç 1 olur.
3. ‘Değil’ Mantıksal
Operatörü
Sonuç doğru değil ise ‘değil’ doğrudur. Yani belirttiğimiz şart ifadeleri yanlış ise geriye kalan şart ifadesi ‘Değil’ Mantıksal operatörü ile belirtilir ve ‘Değil’ çalışır. Sonuç 0 ise değil 1 dir. (Doğru yani gerçekleşen şartlar 1 Yanlış, Çalışmayan şartlar 0 ile gösterilir.)
Algoritma; belirli bir problemi çözmek veya bir amaca ulaşmak için tasarlanan yoldur. Algoritma tasarımı yapmak ise bir problemi çözmek için plan yapmaktır. Örneğin; bir cep telefonunun el kitapçığında yazan, rehber kaydı girmek için izlenecek yollar o işin algoritmasıdır.
Akış Şeması nedir? : Akış Şeması bir sürecin adımlarını görsel ya da sembolik olarak gösterir. Farklı hareketler için farklı semboller kullanılır. Bir problemin çözümüne yönelik oluşturduğumuz algoritmaları adım adım anlatmak ve programlarken hangi işlemleri yapacağımızı anlamak amacıyla akış şemalarından yararlarınız.
Elips: bir akışı başlatan ve bitiren şekildir. Algoritmamızın başlangıcında ve bitişinde bu sembolü kullanırız.
Dikdörtgen: Algoritmaların akışında yapılacak olan eylemi / işlemi belirtmek için kullanılır.
Paralel Kenar: Akış şemasında dışarıdan bir bilgi/veri girişi yapılırken paralelkenar kullanılır.
Eşkenar dörtgen: bir duruma karar verme merkezidir. Birkaç farklı seçenek varsa eşkenar dörtgen kullanılarak seçenekler yazılır.
Dalgalı Dörtgen: Algoritmanın sonucunu (ekranda) bir çıktı olarak göstermek istediğimizde kullanırız.
Oklar: algoritmadaki sembolleri birbirlerine bağlamak ve akış yönünü göstermek için kullanılır.
Sonuç doğru değil ise ‘değil’ doğrudur. Yani belirttiğimiz şart ifadeleri yanlış ise geriye kalan şart ifadesi ‘Değil’ Mantıksal operatörü ile belirtilir ve ‘Değil’ çalışır. Sonuç 0 ise değil 1 dir. (Doğru yani gerçekleşen şartlar 1 Yanlış, Çalışmayan şartlar 0 ile gösterilir.)
Algoritma; belirli bir problemi çözmek veya bir amaca ulaşmak için tasarlanan yoldur. Algoritma tasarımı yapmak ise bir problemi çözmek için plan yapmaktır. Örneğin; bir cep telefonunun el kitapçığında yazan, rehber kaydı girmek için izlenecek yollar o işin algoritmasıdır.
Akış Şeması nedir? : Akış Şeması bir sürecin adımlarını görsel ya da sembolik olarak gösterir. Farklı hareketler için farklı semboller kullanılır. Bir problemin çözümüne yönelik oluşturduğumuz algoritmaları adım adım anlatmak ve programlarken hangi işlemleri yapacağımızı anlamak amacıyla akış şemalarından yararlarınız.
Elips: bir akışı başlatan ve bitiren şekildir. Algoritmamızın başlangıcında ve bitişinde bu sembolü kullanırız.
Dikdörtgen: Algoritmaların akışında yapılacak olan eylemi / işlemi belirtmek için kullanılır.
Paralel Kenar: Akış şemasında dışarıdan bir bilgi/veri girişi yapılırken paralelkenar kullanılır.
Eşkenar dörtgen: bir duruma karar verme merkezidir. Birkaç farklı seçenek varsa eşkenar dörtgen kullanılarak seçenekler yazılır.
Dalgalı Dörtgen: Algoritmanın sonucunu (ekranda) bir çıktı olarak göstermek istediğimizde kullanırız.
Oklar: algoritmadaki sembolleri birbirlerine bağlamak ve akış yönünü göstermek için kullanılır.
Yorumlar
Yorum Gönder